Over iRepairNow B.V.

iRepairNow is in 2012 opgericht onder de naam iPhone Repair Haarlem. Sindsdien is het bedrijf in enkele jaren uitgegroeid tot een Apple reparatie specialist met klanten uit de wijde omtrek. Uiteraard zijn wij trots op wat wij tot nu toe hebben bereikt voor en met onze klanten en we zijn nog lang niet klaar, eigenlijk is dit nog maar het begin. Houd ons daarom goed in de gaten, ook op Facebook.

Van links naar rechts: Remco, Martin, Bob, Tom, Sebastiaan, Ben

Hoe het begon:

Het verhaal begint in 2011, maar eigenlijk was het idee al eind jaren 90 ontstaan. Op een zolderkamer, in Haarlem.

25 gulden en een doos vol onderdelen

Het begon met een advertentie in de ViaVia: “een doos met Apple PowerBook onderdelen t.e.a.b.” (De ViaVia was een advertentiekrant, een soort marktplaats.nl op papier) Deze advertentie trok de aandacht van Ben Kubbenga, destijds scholier in de eerste klas van de middelbare school. Hij belde op en sprak af om de gehele doos over te nemen voor 25 gulden. In de doos zaten onderdelen van minimaal 5 verschillende PowerBooks maar toch lukte het om van de verschillende onderdelen een volledig werkende PowerBook 180c te maken. Deze kon hij weer voor 400 gulden verkopen op iBazar (voorloper van eBay).

Dit “kunstje” heeft hij nog vele malen kunnen herhalen bij G3, G4 en G5 PowerMacs. Vaak was het een kwestie van verschillende websites open zetten, continu verversen en direct bellen bij een interessante advertentie. Eenmaal ingekocht de Mac volledig reinigen, geheugen en schijf uitbreiden en een schone installatie erop. Eigenlijk door de opkomst van marktplaats.nl en door tijdgebrek is Ben rond 2002 gestopt met zijn zolderkamerhandel. Wat hij toen nog niet kon weten is dat dit een voorproefje is geweest op wat 10 jaar later weer op zijn pad kwam.

In-shop repair (als je geluk had)

Ben is in 2011, na 5 jaar wit- en bruingoed te hebben verkocht, aan de slag gegaan bij Dynafix. Een jaar lang heeft hij als in-shop monteur bij de Vodafone winkel garantiekwesties opgelost. Toestellen met zichtbare valschade of met vochtschade mochten niet gerepareerd worden, die klanten werden dus eigenlijk aan hun lot overgelaten. Dit moest ook anders kunnen. Hier werd door de fabrikanten en telecomproviders eigenlijk een verdienmodel gecreëerd!

2012: iPhone Repair Haarlem in-home

Na een jaar klanten met schade “nee” te verkopen was Ben er klaar mee. Hij had vakantie en is direct naar de KvK gegaan om iPhone Repair Haarlem op te richten. Al na enkele dagen was er een website, een Google Adwords campagne en belden de eerste klanten al. Na 2 weken was het voor Ben al duidelijk, repareren is de toekomst! Binnen een maand was de woonkamer omgebouwd tot reparatieplek en wachtruimte voor klanten. In-home repair was het nieuwe in-shop repair. Maar ideaal is het niet om continu klanten in je huiskamer te hebben, een echte bedrijfsruimte, dat moest er snel gaan komen. Daarnaast was het ook geen doen om tot laat in de avond zelf te koerieren met gerepareerde toestellen.

2013: iPhone Repair Haarlem shop-in-shop

Januari 2013 is iPhone Repair Haarlem bij Aventel (destijds Flexiphone) ingetrokken in een 20m2 shop-in-shop ruimte. Later dit jaar is zijn broer Bob als monteur erbij gekomen.

2013: iPhone Repair Haarlem gaat verder als iRepairNow

2014: iRepairNow breidt uit

September 2014 komt Sebastiaan Bouman erbij als Service Coördinator en wordt tegelijkertijd de ruimte vergroot naar 30m2 met eigen entree. De drukte blijft groeien.

2015: iRepairNow B.V.

iRepairNow wordt een B.V. en Sebastiaan wordt Ben zijn compagnon. De zaken blijven beter gaan en er worden plannen gemaakt voor uitbreiding.

2016: Verhuizing

In de tweede week van 2016 is iRepairNow B.V. open gegaan op de huidige locatie: Rijksstraatweg 373. 1 deur verder dan voorheen maar nu wel 120m2 ruimte! De werkplaats is helemaal ingericht op de flink gegroeid aantal Mac reparaties. Eind 2016 werken er in totaal 5 mensen bij iRepairNow B.V.

2017: Verder groeien

Bestond vorig jaar de standaard bezetting op een dag uit 3 medewerkers. Tegenwoordig ziet u ons steeds vaker met 4, 5 of zelfs 6 man in de weer. Iedereen heeft een eigen specialisme maar uiteraard kunnen alle medewerkers de veelvoorkomende reparaties zelfstandig uitvoeren.

Sebastiaan is na wederzijds instemmen vertrokken bij iRepairNow. Hiermee is iRepairNow weer volledig in handen van de oprichter, Ben Kubbenga. Zijn broer Bob is de functie van Filiaalmanager gaan vervullen.

Wat mag u van ons verwachten:

 

  • Apple iPhone, iPad, iPod, Mac en MacBook reparatie specialist met meer dan 15 jaar ervaring.
  • Wij repareren, leveren originele onderdelen, accessoires en vrijblijvend advies.
  • Wij zijn een reparatiebedrijf, geen telefoonwinkel, wij zullen u dus nooit een nieuw toestel “aansmeren”.
  • Dynafix servicepoint: geauthoriseerd Apple, Samsung, HTC, Huawei en Blackberry garantie-servicepunt.
  • Onafhankelijk reparatiecentrum voor alle merken.
  • Gevestigd te Haarlem, bereikbaar voor heel Nederland.
  • Erkend door vele verzekeraars.
  • NO CURE? NO PAY!
  • 1 jaar garantie op accessoires en hardware, garantie op reparatie conform Uneto-Vni.
  • Volwaardig Uneto-Vni lid.
  • Zakelijk of particulier, 1 toestel of 50 toestellen, zelf brengen of per koerier, u zegt het en wij maken het mogelijk.

Klachtenregeling

Omdat wij onze klanten een optimale service willen verlenen vinden wij het belangrijk van u te horen als u klachten heeft over het door u gekochte product. Doe dit – mede om eventuele schade te beperken – zo snel mogelijk. Volgens de wet is een klacht op tijd kenbaar gemaakt als dit binnen twee maanden na ontdekking gebeurt. Dit geldt ook in het geval dat het gekochte product niet de eigenschappen heeft die u op grond van de koopovereenkomst mocht verwachten. Het is in uw belang om uw klachten schriftelijk kenbaar te maken.

Als u een klacht bij ons indient zal die uiterlijk binnen 14 dagen worden beantwoord. Hebben wij daarvoor meer tijd nodig, dan laten wij u binnen 14 dagen weten wanneer u antwoord kunt verwachten.

Wordt een klacht niet naar tevredenheid van de consument opgelost, dan kan deze gebruik maken van de bemiddelingsregeling van ICTWaarborg door het bemiddelingsformulier op www.ictwaarborg.nl in te vullen. 

Vochtschade

In geval van apparaten die defect zijn geraakt als gevolg van vochtschade voert iRepairNow de zogenaamde ‘ vochtschade reiniging’ procedure uit om vervolgschades zoveel mogelijk te voorkomen. Zonder deze reiniging voert iRepairNow geen reparatie meer uit van vochtgerelateerde defecten! En zelfs na een reiniging kan het gebeuren dat er, nog steeds als gevolg van de vloeistofschade, andere onderdelen beschadigd zijn. Een week na de reparatie kan bijvoorbeeld het moederbord er alsnog mee ophouden. Zo’n vervolgschade is geenszins te wijten aan de reparatiehandelingen van iRepairNow. iRepairNow aanvaardt in deze gevallen dan ook geen enkele aansprakelijkheid voor vervolgschade.

Uitzonderingen

ls het apparaat bij iRepairNow aangeleverd in een van onderstaande condities, dan zal iRepairNow geen reparatie uitvoeren:

  • Als het toestel onvolledig wordt aangeleverd
  • Als het toestel in onderdelen wordt aangeleverd
  • Als derden op onjuiste wijze aan het toestel hebben gewerkt
  • Als derden kortsluiting hebben veroorzaakt
  • Als derden andere schade aan het moederbord hebben veroorzaakt
  • Als derden ondeskundig nieuwe onderdelen hebben geplaatst
  • Als derden onderdelen hebben geplaatst waarvan de garantieverzegeling gebroken is
  • Als derden ESD schade aan het toestel hebben veroorzaakt
  • Als ESD schade aannemelijk is
  • Als het vocht nog uit het toestel komt
  • Als op voorhand al duidelijk is dat reparatie niet rendabel is

Aangesloten bij

ICT Waarborg logo
Uneto logo

Belangrijke Informatie

Handelsnaam: iRepairNow B.V.
KVK: 62727885
BTW: NL854933542B01
IBAN: NL78ABNA0504495380
BIC: ABNANL2A